Jestli se nějakému podnikání u nás opravdu daří, potom je to zcela určitě automobilový průmysl. Podle dostupných informací totiž tuzemská roční výroba nezadržitelně šplhá k dosažení rekordu. Během listopadu 2016 už se povedlo jedno nej s přehledem trumfnout. Z jejich výrobních linek sjelo dosud největší množství vozů za měsíc v celé historii této statistiky.
K rozjezdu pomohla Škoda Kodiaq i Tatrovka
Dosáhnout listopadového měsíčního rekordu se podařilo i navzdory tomu, že v listopadu byl jeden den svátek a tudíž volno. K vysoké produkci našeho automobilového průmyslu přispělo hlavně rozběhnutí výroby nového modelu vozu Škoda Kodiaq. Navíc došlo k rozjezdu výroby i v kopřivnické Tatře, známé legendě našeho autoprůmyslu. Právě nájezdy těchto dvou výrobců a navíc ještě stabilní produkce ostatních jednoznačně přispěly k tomu, že loňský rekord jeden a čtvrt milionu aut bude letos překonán.
Roste produkce všech tří závodů
Statistiky říkají, že roční produkce vozů se zvýšila o 8,7 % na nynějších 1,25 milionu. Během listopadu linky výrobců automobilů dokázaly vychrlit celkem 128 tisíc vozů, čili na denní produkci připadá 4 266 aut, což je opravdu neuvěřitelné číslo. Nemůžeme tak v žádném případě zpochybnit, že právě podnikání v automobilové výrobě naprosto jednoznačně patří mezi tahouny české ekonomiky. Raketově stoupá výroba Škody Auto, o což se postaral především rozvoj výrobního závodu v Kvasinách. Tam nyní z pásu sjíždí modely Seat Ateca a Škoda Kodiaq. V závodech Hyundai vzrostla výroba přibližně o 6 % a pozadu nezůstala ani kolínská TPCA se třemi procenty růstu.
Motorky a autobusy hlásí pokles
Na vyšší čísla se šplhají také Tatrovky. Kopřivnická Tatra má v roce 2016 výrobu o polovinu vyšší než loni a závod v letošním roce opustí 1140 nákladních aut. Trend naznačuje, že by letošní automobilová produkce u nás mohla skončit s výsledkem přes 1 milion a 300 tisíc vozů. Jediné co klesá, je výroba motocyklů – týnecká Jawa hlásí o třetinu méně vyrobených motorek, dvou a půl procentní pokles vykazují i autobusy.