Pokud podnikáte, víte, že zákazník prochází takzvaným nákupním procesem. Nejdříve se s vámi musí seznámit, poté začne přemýšlet o využití vašich služeb nebo koupi produktů, teprve po rozhodovací fázi přechází do fáze nakupování. Abyste však tento celý proces zrychlili, sbírejte reference. Firemní zkušenosti nebo hodnocení firem je totiž to, co budí důvěru i přivádí na web nové klienty.
Není nad uživatelské recenze
Společnosti investují do reklamy nemalé peníze, nakonec však narazí, když po nich zákazníci chtějí nějakou zpětnou vazbu od klientů. Jenže tu většinou nemají, což se následně projeví na jejich názoru. Domnívají se, že jsou s vámi ostatní nespokojení, a tak od vás nakonec dávají ruce pryč. Dalo by se tedy říct, že není nad uživatelské recenze, proto by se jejich síla rozhodně neměla podceňovat.
V praxi můžete reference využít mnoha způsoby. Mluvíme o prostředku, který vzbudí důvěru ve vás. Je to také velmi cenná zpětná vazba, kterou můžete umístit do reklam, případně díky kterým můžete lépe identifikovat problémy, pokud nějaké jsou. A stejně tak je to skvělý způsob, jak přivést zákazníky na vaši webovou stránku.
Recenze jsou dále vynikající konkurenční výhodou. Věděli jste, že podle zpětné vazby jiných lidí se rozhoduje až 95 % Čechů? V zahraničí mohou být čísla jiná, na českém území však platí tato. Zkušenosti jsou zkrátka nadevše a bereme je jako něco, díky čemu pravděpodobně nekoupíme zajíce v pytli.
Kde ale recenze sbírat?
Mnohé firmy si uvědomují důležitost referencí, ale nejsou si vědomi toho, kde je vlastně mohou sbírat. Kde k nim mohou přicházet? Mohou o ně samozřejmě žádat po využití služeb některých firem, ale také se jejich sbírání může automaticky nabízet. Kupříkladu se mohou sbírat tak, že se napíšou jako recenze na Googlu či Seznamu. Případně se mohou sepsat i na sociální sítě, konkrétně na Facebook. Existují však i další kanály, které se specializují výhradně na to.